“Opernwelt” over Brokeback Mountain (2014)
Christian Tschelebiew und Mark Omvlee bleiben dem unglücklichen Männerpaar in keiner Hinsicht etwas schuldig, sängerisch, optisch und darstellerisch sind die beiden eine Idealbesetzung.

“Trouw” over Brokeback Mountain (2014)
Hij heeft zich de vele noten en lastige intervalsprongen helemaal eigen gemaakt en straalt op de bühne een aanstekelijke gretigheid uit.

interview Trouw

“Opernglas” over Brokeback Mountain (2014)
Großartig waren die beiden Darsteller ‘...’ Sie konnten sowohl darstellerisch mit Einfühlvermögen und Ehrlichkeit überzeugen als auch musikalisch met Subtilität und Ausdruck. Omvlee brillierte mit seinem markant hellen schlanken Tenor, der sowohl lyrische Finesse wiedergab als auch für das Parlando und den Konversationsstil, den Wuorinen pflegt, perfekt geeignet ist.

“Frankfurter Allgemeine” over Brokeback Mountain (2014)
Die Besetzung der beiden Hauptfiguren ‘...’ ist ein Glücksfall. Beide meistern bravurös die vertracktesten Intervallsprünge, sie verfangen sich nicht in den zuhauf ausgelegten rythmischen Fußangeln, statten ihre Partien auch noch mit Schönklang aus und folgen überdies präzise der ausgeklügelten Personenführung vond Ludger Engels.

Interview met Operamagazine.nl uit zomer 2014


"Trouw" over Das Rheingold (2013)
Tenor Mark Omvlee zette een werkelijk perfecte Mime op het toneel in de rijnaak.

"Das Westen" over Das Rheingold (2013)
Mark Omvlees Mime, der traumhaft heldische Farben besitzt.

"Opernnetz.de" over Das Rheingold (2013)
Mark Omvlee wertet mit ihm den kurzen Part des Mime auf.

"Opera Nederland" over Owen Wingrave bij "Opera Trionfo" (2013)
Mark Omvlee is uitstekend als Lechmere en zet een energieke tegenpool van Owen neer. Zijn vertolking van deze lastige, hoge tenorpartij is wellicht zijn beste prestatie tot nu toe.

"Frankfurter Algemeine" over Mahlers Lied von der Erde (2012)
…beide mit glockenreiner Intonation und agilstem Ausdruck, dabei mit makelloser Phonation und Artikulation der deutschen Texte – man wünschte sich solche sängerische plus textliche Qualität bei manchen der vielen ausländischen Sänger die heute unsere Opernbühnen und Konzertpodien bevölkern!

"NRC Handelsblad" over Barbe Bleue bij "Opera Zuid" (2011)
Maar dan doet de verwijfde despoot Bobeche (een heerlijk schmierende Mark Omvlee) zijn intrede, letterlijk rollend over zijn onderdanen. De voorstelling wint meteen aan vaart en onweerstaanbare meligheid.

"De Volkskrant" over Barbe Bleue bij "Opera Zuid" (2011)
Vocaal sterke lichtpuntjes zijn Mark Omvlee als de koning…

"Place de l’Opera" over Barbe Bleue bij "Opera Zuid" (2011)
Vooral Omvlee heeft de lachers op zijn hand. Hij acteert dan ook formidabel en beschikt bovendien over een doordringende tenor, die hij nog eens extra scherp kleurt. Wat mij betreft de smaakmaker van de avond.

"NRC Handelsblad" over Nozze di Figaro bij "Opera Zuid" (2010)
Voor het overige is het een plezierige, soms kluchtige voorstelling waarin leuk wordt geacteerd, vooral door Mark Omvlee (Basilio en Curzio)

"8Weekly" over Falstaff bij "Opera Zuid" (2009)
Zijn timing van grappen en acties is feilloos en hij weet zowel met een subtiel gebaar als met zijn hele fysiek de tekst van zichzelf en anderen te ondersteunen.

"De Stentor" over Johannes Passion (2009)
...de tenor Mark Omvlee, die zeldzaam helder en expressief te werk ging in de veeleisende rol van de evangelist.

"Sunday Times" over de CD-opname van Siren Song van Jonathan Dove (2008)
The cast is excellent.